Από τις 650 εκατομμύρια ενεργές ιστοσελίδες του Ίντερνετ, κάποιες σημειώνουν άνοδο και βλέπουν την επισκεψιμότητά τους να εκτοξεύεται και άλλες καταποντίζονται στα Τάρταρα.
Στον χρόνο μάλιστα που χρειαστήκατε για να διαβάσετε την παραπάνω πρόταση, μερικές χιλιάδες ακόμα ιστοσελίδες εμφανίστηκαν στο Διαδίκτυο, την ίδια βέβαια στιγμή που κάποιες «πέθαναν».
Στον αέναο λοιπόν βιολογικό κύκλο γέννησης και φθοράς του Ίντερνετ, ιστοσελίδες γκρεμίζονται συνεχώς, με λόγους που κυμαίνονται από έλλειψη ικανοποιητικής επισκεψιμότητας και εξάντληση των κονδυλίων μέχρι και το γεγονός ότι ο δημιουργός τους βαρέθηκε απλώς το domain!
Κι έτσι η ημερομηνία λήξης του site φτάνει πρόωρα.
Ας δούμε λοιπόν μερικούς ξακουστούς -αν και αιφνίδιους- ηλεκτρονικούς «θανάτους» ιστοσελίδων...
Ping
Ανέβηκε: Σεπτέμβριος 2010
Καθεστώς: «Πέθανε» τον Σεπτέμβριο του 2012
Το Ping ήταν η γνωστή απόπειρα της Apple να δημιουργήσει ένα κοινωνικό δίκτυο γύρω από τη μουσική. Δούλευε μέσω iTunes και ήθελε να λειτουργήσει ως το απόλυτο μέρος όπου οι μουσικοί και οι καλλιτέχνες θα συναντιόνταν με το κοινό (ό,τι κάνει και το Twitter δηλαδή!). Καθώς όμως η κοινωνική πλατφόρμα δεν ήταν ανοιχτή σε όσους δεν χρησιμοποιούσαν iTunes, η Apple περιόρισε δραστικά την κίνηση, μοιραίο λάθος για τη μακροημέρευση της υπηρεσίας...
iYomu
Ανέβηκε: Αύγουστος 2007
Καθεστώς: «Πέθανε» τον Ιούνιο του 2008
Με έδρα τη Νέα Ζηλανδία, το κοινωνικό δίκτυο με το ομολογουμένως περίεργο όνομα θέλησε να γίνει η πλατφόρμα δικτύωσης των «ενηλίκων», βάζοντας στόχο να συγκεντρώσει 10 εκατομμύρια χρήστες μέχρι τα Χριστούγεννα του 2007. Πρώτο πρόβλημα: το Facebook λειτουργούσε ήδη και τσάκιζε κόκαλα! Δεύτερο πρόβλημα: η διαδικασία εγγραφής ήταν εξαντλητική και ιδιαιτέρως λεπτομερειακή.
Xanga
Ανέβηκε: 1999
Καθεστώς: Σχεδόν «νεκρό»
Το Xanga, για όσους θυμούνται, ήταν μια από τις πρώτες πλατφόρμες blogging που χτύπησε το Ίντερνετ, επιτρέποντας στους χρήστες να ανεβάζουν weblogs, φωτογραφίες, μουσική, αλλά και ξεχωριστό προφίλ. Καθόλου άσχημα αφού μιλάμε για το 1999! Τι πήγε στραβά; Με τον ίδιο τρόπο που το Facebook εξολόθρευσε το MySpace, το MySpace βοήθησε καθοριστικά στον καταποντισμό του Xanga, από κοινού με τις νέες πλατφόρμες blogging Wordpress και Blogger. Το Xanga λειτουργεί ακόμα, αν και παραμένει ζωντανό μόνο στα μυαλά των «δεινοσαύρων» του Ίντερνετ...
Diaspora
Ανέβηκε: Νοέμβριος του 2010
Καθεστώς: Στη μηχανική υποστήριξη
Ως απάντηση στις ύποπτες πολιτικές ασφαλείας του Facebook, εγκαινιάστηκε -μέσω της πλατφόρμας χρηματοδότησης Kickstarter- το project Diaspora, βάζοντας στόχο να γκρεμίσει από τον θρόνο του τον κολοσσό της κοινωνικής δικτύωσης. Ανεξάρτητο, αδέσμευτο, με απαράμιλλη προστασία των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων των χρηστών του και άπειρα κυριολεκτικά λεφτά μέσω του Kickstarter, το Diaspora είχε όλες τις προϋποθέσεις να πιάσει. Τι συνέβη; Όταν τελικά ανέβηκε στο Ίντερνετ, δεν δικαίωσε τις προσδοκίες του κόσμου ούτε και τις ηχηρές διακηρύξεις των 4 εμπνευστών του: έμοιαζε με το Google+, με σαφώς λιγότερα χαρακτηριστικά από το Facebook. Το website κατέβηκε μάλιστα άρον άρον όταν ένας από τους ιδρυτές του, ο Ilya Zhitomirskiy, αυτοκτόνησε. Σήμερα λαμβάνει χώρα μια νέα απόπειρα αναβίωσής του, κυρίως από εθελοντές χρήστες...
Digg
Ανέβηκε: Δεκέμβριος του 2004
Καθεστώς: Σε κώμα
Ο περίφημος ειδησεογραφικός aggregator, που επέτρεπε στους χρήστες του να φιλοτεχνούν τις δικές τους συλλογές ειδήσεων, ήταν άλλοτε ιδιαίτερα δημοφιλής. Μετά βέβαια ήρθαν τα Facebook και Twitter και το Digg άρχισε να πνέει τα λοίσθια. Κι όταν το 2010 η εταιρία προσπάθησε να το αναβιώσει, τα συνεχή προβλήματα στη λειτουργία του αποθάρρυναν και τους τελευταίους πιστούς. Το Digg παραμένει μεν ενεργό, μόνο όμως ως σκιά του παλιού καλού εαυτού του...
Yahoo! Buzz
Ανέβηκε: Φεβρουάριος του 2008
Καθεστώς: «Νεκρό» σχεδόν παντού
Εδώ μιλάμε για την απάντηση της Yahoo στο Digg, μια υπηρεσία δηλαδή που επέτρεπε στους χρήστες να αξιολογούν τις ειδήσεις που εμφανίζονταν στο homepage της. Δεν συγκέντρωσε βέβαια ποτέ ικανοποιητικό πλήθος συνεργαζόμενων ειδησεογραφικών ιστοσελίδων και τα προβλήματα στη λειτουργία της δεν έλειψαν, κάνοντας τους χρήστες της Yahoo να την εγκαταλείψουν πρόωρα. Και σε λιγότερο από 3 χρόνια, η Yahoo έκλεισε τις ηλεκτρονικές πόρτες του Buzz στα περισσότερα μέρη του πλανήτη...
Orkut
Ανέβηκε: Ιανουάριος 2004
Καθεστώς: «Νεκρό» παντού, εκτός από 2 χώρες
Το Orkut παραμένει ενεργό μόνο στη Βραζιλία και την Ινδία. Η πρώτη απόπειρα της Google να δημιουργήσει κοινωνικό δίκτυο έφερε το όνομα του υπαλλήλου της, Orkut Buyukkokten, αποδείχθηκε ωστόσο πολύ αργό για όλους, ενώ στο ζήτημα της πολιτικής απορρήτου ήταν κυριολεκτικά ξέφραγο αμπέλι! Συγκέντρωσε μόλις 33 εκατομμύρια χρήστες, και λέμε «μόλις» γιατί το Facebook έχει 1 δισεκατομμύριο...
Yahoo! Auctions
Ανέβηκε: 2008
Καθεστώς: «Νεκρό» παντού, εκτός από το Χονγκ Κονγκ, Ταϊβάν και Ιαπωνία
Η Yahoo προσπάθησε και πάλι να αντιγράψει μια καλή ιδέα, αυτή τη φορά το eBay. Και το Yahoo Auctions ήταν αυτό ακριβώς που υποδηλώνει το όνομά του: ένας ηλεκτρονικός χώρος δημοπρασιών. Είχε μάλιστα και σαφές πλεονέκτημα έναντι του eBay (στα χαρτιά τουλάχιστον!), καθώς δεν απαιτούσε από τον πωλητή τέλη δημοπρασίας, βασιζόμενο αποκλειστικά σε έσοδα από διαφημίσεις. Παρόλα αυτά, έκλεισε οριστικά για την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, συνεχίζει ωστόσο να λειτουργεί σε Χονγκ Κονγκ, Ταϊβάν και Ιαπωνία...
Google Answers
Ανέβηκε: Απρίλιος του 2002
Καθεστώς: «Πέθανε» τον Δεκέμβριο του 2006
Το Google Answers ήταν το απόλυτο μέρος των απαντήσεων επί πληρωμή: ο χρήστης έμπαινε στο site, πληκτρολογούσε την ερώτησή του και πλήρωνε κάποιον να του βρει την απάντηση, με αμοιβή που κυμαινόταν από 2-200 δολάρια. Το περίεργο εδώ είναι πώς άντεξε η ιστοσελίδα 4 ολόκληρα χρόνια! Στο τέλος η Google την έβγαλε από την πρίζα, χωρίς να απορήσει κανείς γιατί...
Στον χρόνο μάλιστα που χρειαστήκατε για να διαβάσετε την παραπάνω πρόταση, μερικές χιλιάδες ακόμα ιστοσελίδες εμφανίστηκαν στο Διαδίκτυο, την ίδια βέβαια στιγμή που κάποιες «πέθαναν».
Στον αέναο λοιπόν βιολογικό κύκλο γέννησης και φθοράς του Ίντερνετ, ιστοσελίδες γκρεμίζονται συνεχώς, με λόγους που κυμαίνονται από έλλειψη ικανοποιητικής επισκεψιμότητας και εξάντληση των κονδυλίων μέχρι και το γεγονός ότι ο δημιουργός τους βαρέθηκε απλώς το domain!
Κι έτσι η ημερομηνία λήξης του site φτάνει πρόωρα.
Ας δούμε λοιπόν μερικούς ξακουστούς -αν και αιφνίδιους- ηλεκτρονικούς «θανάτους» ιστοσελίδων...
Ping
Ανέβηκε: Σεπτέμβριος 2010
Καθεστώς: «Πέθανε» τον Σεπτέμβριο του 2012
Το Ping ήταν η γνωστή απόπειρα της Apple να δημιουργήσει ένα κοινωνικό δίκτυο γύρω από τη μουσική. Δούλευε μέσω iTunes και ήθελε να λειτουργήσει ως το απόλυτο μέρος όπου οι μουσικοί και οι καλλιτέχνες θα συναντιόνταν με το κοινό (ό,τι κάνει και το Twitter δηλαδή!). Καθώς όμως η κοινωνική πλατφόρμα δεν ήταν ανοιχτή σε όσους δεν χρησιμοποιούσαν iTunes, η Apple περιόρισε δραστικά την κίνηση, μοιραίο λάθος για τη μακροημέρευση της υπηρεσίας...
iYomu
Ανέβηκε: Αύγουστος 2007
Καθεστώς: «Πέθανε» τον Ιούνιο του 2008
Με έδρα τη Νέα Ζηλανδία, το κοινωνικό δίκτυο με το ομολογουμένως περίεργο όνομα θέλησε να γίνει η πλατφόρμα δικτύωσης των «ενηλίκων», βάζοντας στόχο να συγκεντρώσει 10 εκατομμύρια χρήστες μέχρι τα Χριστούγεννα του 2007. Πρώτο πρόβλημα: το Facebook λειτουργούσε ήδη και τσάκιζε κόκαλα! Δεύτερο πρόβλημα: η διαδικασία εγγραφής ήταν εξαντλητική και ιδιαιτέρως λεπτομερειακή.
Xanga
Ανέβηκε: 1999
Καθεστώς: Σχεδόν «νεκρό»
Το Xanga, για όσους θυμούνται, ήταν μια από τις πρώτες πλατφόρμες blogging που χτύπησε το Ίντερνετ, επιτρέποντας στους χρήστες να ανεβάζουν weblogs, φωτογραφίες, μουσική, αλλά και ξεχωριστό προφίλ. Καθόλου άσχημα αφού μιλάμε για το 1999! Τι πήγε στραβά; Με τον ίδιο τρόπο που το Facebook εξολόθρευσε το MySpace, το MySpace βοήθησε καθοριστικά στον καταποντισμό του Xanga, από κοινού με τις νέες πλατφόρμες blogging Wordpress και Blogger. Το Xanga λειτουργεί ακόμα, αν και παραμένει ζωντανό μόνο στα μυαλά των «δεινοσαύρων» του Ίντερνετ...
Diaspora
Ανέβηκε: Νοέμβριος του 2010
Καθεστώς: Στη μηχανική υποστήριξη
Ως απάντηση στις ύποπτες πολιτικές ασφαλείας του Facebook, εγκαινιάστηκε -μέσω της πλατφόρμας χρηματοδότησης Kickstarter- το project Diaspora, βάζοντας στόχο να γκρεμίσει από τον θρόνο του τον κολοσσό της κοινωνικής δικτύωσης. Ανεξάρτητο, αδέσμευτο, με απαράμιλλη προστασία των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων των χρηστών του και άπειρα κυριολεκτικά λεφτά μέσω του Kickstarter, το Diaspora είχε όλες τις προϋποθέσεις να πιάσει. Τι συνέβη; Όταν τελικά ανέβηκε στο Ίντερνετ, δεν δικαίωσε τις προσδοκίες του κόσμου ούτε και τις ηχηρές διακηρύξεις των 4 εμπνευστών του: έμοιαζε με το Google+, με σαφώς λιγότερα χαρακτηριστικά από το Facebook. Το website κατέβηκε μάλιστα άρον άρον όταν ένας από τους ιδρυτές του, ο Ilya Zhitomirskiy, αυτοκτόνησε. Σήμερα λαμβάνει χώρα μια νέα απόπειρα αναβίωσής του, κυρίως από εθελοντές χρήστες...
Digg
Ανέβηκε: Δεκέμβριος του 2004
Καθεστώς: Σε κώμα
Ο περίφημος ειδησεογραφικός aggregator, που επέτρεπε στους χρήστες του να φιλοτεχνούν τις δικές τους συλλογές ειδήσεων, ήταν άλλοτε ιδιαίτερα δημοφιλής. Μετά βέβαια ήρθαν τα Facebook και Twitter και το Digg άρχισε να πνέει τα λοίσθια. Κι όταν το 2010 η εταιρία προσπάθησε να το αναβιώσει, τα συνεχή προβλήματα στη λειτουργία του αποθάρρυναν και τους τελευταίους πιστούς. Το Digg παραμένει μεν ενεργό, μόνο όμως ως σκιά του παλιού καλού εαυτού του...
Yahoo! Buzz
Ανέβηκε: Φεβρουάριος του 2008
Καθεστώς: «Νεκρό» σχεδόν παντού
Εδώ μιλάμε για την απάντηση της Yahoo στο Digg, μια υπηρεσία δηλαδή που επέτρεπε στους χρήστες να αξιολογούν τις ειδήσεις που εμφανίζονταν στο homepage της. Δεν συγκέντρωσε βέβαια ποτέ ικανοποιητικό πλήθος συνεργαζόμενων ειδησεογραφικών ιστοσελίδων και τα προβλήματα στη λειτουργία της δεν έλειψαν, κάνοντας τους χρήστες της Yahoo να την εγκαταλείψουν πρόωρα. Και σε λιγότερο από 3 χρόνια, η Yahoo έκλεισε τις ηλεκτρονικές πόρτες του Buzz στα περισσότερα μέρη του πλανήτη...
Orkut
Ανέβηκε: Ιανουάριος 2004
Καθεστώς: «Νεκρό» παντού, εκτός από 2 χώρες
Το Orkut παραμένει ενεργό μόνο στη Βραζιλία και την Ινδία. Η πρώτη απόπειρα της Google να δημιουργήσει κοινωνικό δίκτυο έφερε το όνομα του υπαλλήλου της, Orkut Buyukkokten, αποδείχθηκε ωστόσο πολύ αργό για όλους, ενώ στο ζήτημα της πολιτικής απορρήτου ήταν κυριολεκτικά ξέφραγο αμπέλι! Συγκέντρωσε μόλις 33 εκατομμύρια χρήστες, και λέμε «μόλις» γιατί το Facebook έχει 1 δισεκατομμύριο...
Yahoo! Auctions
Ανέβηκε: 2008
Καθεστώς: «Νεκρό» παντού, εκτός από το Χονγκ Κονγκ, Ταϊβάν και Ιαπωνία
Η Yahoo προσπάθησε και πάλι να αντιγράψει μια καλή ιδέα, αυτή τη φορά το eBay. Και το Yahoo Auctions ήταν αυτό ακριβώς που υποδηλώνει το όνομά του: ένας ηλεκτρονικός χώρος δημοπρασιών. Είχε μάλιστα και σαφές πλεονέκτημα έναντι του eBay (στα χαρτιά τουλάχιστον!), καθώς δεν απαιτούσε από τον πωλητή τέλη δημοπρασίας, βασιζόμενο αποκλειστικά σε έσοδα από διαφημίσεις. Παρόλα αυτά, έκλεισε οριστικά για την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, συνεχίζει ωστόσο να λειτουργεί σε Χονγκ Κονγκ, Ταϊβάν και Ιαπωνία...
Google Answers
Ανέβηκε: Απρίλιος του 2002
Καθεστώς: «Πέθανε» τον Δεκέμβριο του 2006
Το Google Answers ήταν το απόλυτο μέρος των απαντήσεων επί πληρωμή: ο χρήστης έμπαινε στο site, πληκτρολογούσε την ερώτησή του και πλήρωνε κάποιον να του βρει την απάντηση, με αμοιβή που κυμαινόταν από 2-200 δολάρια. Το περίεργο εδώ είναι πώς άντεξε η ιστοσελίδα 4 ολόκληρα χρόνια! Στο τέλος η Google την έβγαλε από την πρίζα, χωρίς να απορήσει κανείς γιατί...
ΠΗΓΗ: newsbeast
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου