Μεγάλη διάκριση για το ελληνικό σινεμά, καθώς η μικρού μίκους ταινία «Τίτλοι Τέλους» του Γιώργου Ζώη, απέσπασε το βραβείο Καλύτερης Ευρωπαϊκής Ταινίας (European Film Awards 2012) στην 69η διοργάνωση του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας.
Με το βραβείο αυτό η ταινία, μπαίνει άμεσα στη λίστα των υποψηφίων που θα διεκδικήσουν το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας μικρού μήκους, στα βραβεία της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου 2012.
Οι «Τίτλοι Τέλους., διάρκειας 11΄, θα προβληθούν στις «Νύχτες Πρεμιέρας», στην Αθήνα, μεταξύ 19 και 30 Σεπτεμβρίου.
Ο Γιώργος Ζώης, μετά το μικρό και ιδιαίτερα επιτυχημένο «Casus Belli», που είχε κάνει παγκόσμια πρεμιέρα πριν από δύο χρόνια, επίσης στη Βενετία και έμελε να ταξιδέψει και να διακριθεί στα μεγάλα διεθνή Φεστιβάλ του εξωτερικού, επιστρέφει από τη Μόστρα απόλυτα προσγειωμένος στη δεινή ελληνική πραγματικότητα.
Οι «Τίτλοι Τέλους» ίσως εννοιολογικά να ακούγονται βαρύγδουποι, όμως «ταιριάζουν με την ταινία. Μεταφορικά, σημαίνουν το τέλος μιας εποχής, που έληξε σε όλα τα επίπεδα- οικονομικά, κοινωνικά, συναισθηματικά, ψυχολογικά» μας είχε πει ο 30χρονος σκηνοθέτης, λίγες ημέρες πριν φύγει για τη Βενετία, χωρίς να αποκαλύψει λεπτομέρειες της ταινίας του. Παρά μόνον, ότι κίνητρό του ήταν να αποτυπώσει «την παράνοια της ύπαρξής μας, έτσι όπως τη βιώνουμε».
Και επειδή γνωρίζει ότι «η ίδια η ζωή είναι το πιο σύνθετο φιξιόν που έχει υπάρξει», χρησιμοποίησε την τέχνη του «όχι για να επιβάλει κάποιο νόημα, αλλά σαν ένα διαπεραστικό φίλτρο της τρομακτικής πραγματικότητας», συνεχίζει ο ίδιος.
Αντίθετα με το «Casus Belli», όπου έπαιζαν 140 ηθοποιοί, υπακούοντας στον πλήρη σκηνοθετικό έλεγχο και την κατασκευή της ταινίας, στους «Τίτλους Τέλους» δεν συμμετέχει ηθοποιός και όλες οι σκηνές έχουν συμβεί στην πραγματικότητα. Τα γυρίσματα έγιναν σε ολόκληρη την Αττική, διήρκεσαν 27 ημέρες, σε σπαστά διαστήματα από τον χειμώνα του 2011 έως το καλοκαίρι του 2012 και το ολιγομελές συνεργείο ήταν ο σκηνοθέτης, ο διευθυντής φωτογραφίας Γιάννης Κανάκης και ο ηχολήπτης- μοντέρ Γιάννης Χαλκιαδάκης.
Μεθοδικά, το συνεργείο περίμενε το κάθε πλάνο, διάφορες ώρες της ημέρας και επαναλάμβανε την κινηματογράφηση των ίδιων εξωτερικών χώρων πολλούς μήνες, μετά την πρώτη τους κινηματογράφηση. Γιατί; Για να συνοψίσει ο σκηνοθέτης «άδεια κάδρα χωρίς μήνυμα. Μια πόλη εκτός κάδρου. Τίτλοι Τέλους».
Η παραγωγή της ταινίας είναι ανεξάρτητη, καθώς ο Γιώργος Ζώης προτίμησε να μην εισπράξει την κρατική επιχορήγηση της ΕΡΤ, αλλά τα χρήματα να δοθούν σε κάποιον νεότερο σκηνοθέτη. Ο ίδιος, χρηματοδότησε την ταινία του από τα πνευματικά δικαιώματα του «Casus Belli», στο εξωτερικό (έχει προβληθεί σε γαλλικές αίθουσες και ξένες τηλεοράσεις).
Αυτή την εποχή, βρίσκεται σε φάση προετοιμασίας τής πρώτης μεγάλου μήκους ταινίας του, με τίτλο «Stage Fright» (όρος ψυχιατρικός για το άγχος του ηθοποιού πάνω στη σκηνή). Θέμα της ταινίας, εξηγεί ο Γιώργος Ζώης, «ο φόβος της έκθεσης του εαυτού μας απέναντι στους άλλους». Το σενάριό της απέσπασε, πέρυσι, το βραβείο ανάπτυξης σεναρίου του Γαλλικού Κέντρου Κινηματογράφου.
ΠΗΓΗ: iefimerida.gr
ΠΗΓΗ: iefimerida.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου