Θλίψη στον καλλιτεχνικό χώρο και στην κοινή γνώμη προκάλεσε η είδηση του θανάτου του μεγάλου ηθοποιού, Μιχάλη Γιαννάτου ο οποίος «έφυγε» ξαφνικά από τη ζωή το βράδυ της Τρίτης 17 Σεπτεμβρίου.
Ήταν ο Έλληνας με τις περισσότερες συμμετοχές σε υπερπαραγωγές του Χόλιγουντ κι ας μην ήταν ποτέ «πρώτη φίρμα». Ωστόσο, ως σπάνιος καρατερίστας, ο Μιχάλης Γιαννάτος, είχε επιλεγεί από σκηνοθέτες όπως ο Στίβεν Σπίλμπεργκ.
Στο βιογραφικό του συναντάμε ταινίες «Το Εξπρές του Μεσονυχτίου», «Το «Μαντολίνο του Λοχαγού Κορέλι», «Μόναχο» κ.ά. Στη λίστα των ηθοποιών, πολλοί σταρ του Χόλιγουντ : Νίκολας Κέιτζ, Πενέλοπε Κρουζ και ένας «δικός μας». Ο Μιχάλης Γιαννάτος, που έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 72 ετών.
Ο Μιχάλης Γιαννάτος, χαρακτηριστική φυσιογνωμία στον ελληνικό κινηματογράφο, είναι από τους λίγους που «βγήκε» από τα εγχώρια καλλιτεχνικά σύνορα.
«Κλειδί» για τις υψηλές συνεργασίες του με σκηνοθέτες όπως ο μετρ Στίβεν Σπίλμπεργκ, αλλά και ο Άλαν Πάρκερ, οι πέντε γλώσσες (ελληνικά, τουρκικά, γαλλικά, ιταλικά και ισπανικά) που μιλούσε άπταιστα.
Επίσης, το εντελώς ξεχωριστό παρουσιαστικό του που «φώναζε» την ανατολίτικη καταγωγή του, μια και ο Μιχάλης Γιαννάτος ήταν γέννημα-θρέμμα Κωνσταντινουπολίτης.
Στην Πόλη βλέπει το πρώτο φως το 1941, αλλά το 1964 παίρνει κι εκείνος το δρόμο του ξεριζωμού, που αποτελεί κοινή μοίρα για εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες της «Βασιλεύουσας» μετά το 1922.
Στην Αθήνα, αρχίζει μία νέα ζωή. Τα βιώματα της Πόλης και τα καινούργια βήματά του τον οδηγούν στη Δραματική Σχολή του Ντίνου Δημόπουλου.
Ως μαθητής παίζει στο θεατρικό «Καπετάν Μιχάλης» με τον Μάνο Κατράκη. Διακρίνεται κα σύντομα κάνει την πρώτη επαγγελματική του εμφάνιση στην ταινία «Οι στιγματισμένοι», του Γιώργου Ζερβουλάκου, με πρωταγωνιστές τους Γιώργο Φούντα και Μάρω Κοντού.
Τα χρόνια, όμως, είναι δύσκολα. Τα χρήματα λιγοστά και η ηθοποιΐα κάτι σαν … πολυτέλεια.
Σε συνεντεύξεις του έχει πει : «Όταν ήρθαμε στην Ελλάδα από την Κωνσταντινούπολη έβαζα πλακάκια με τον πατέρα μου. Αργότερα δούλευα νυχτερινός σε ξενοδοχεία της Αθήνας».
Τέλη δεκαετίας του 1970 και η τύχη του αρχίζει να γυρίζει. Δέχεται τηλεφώνημα για να παίξει στη νέα ταινία του Αμερικανού σκηνοθέτη Άλαν Πάρκερ. Το όνομά της : «Εξπρές του Μεσονυχτίου». Και ο ρόλος ; Ενός Τούρκου σωφρονιστικού υπαλλήλου σε μία φυλακή-κόλαση της Τουρκίας.
Το έργο αποσπά δύο βραβεία Όσκαρ και «σπάει» ταμεία, όπως και το τηλέφωνο του Μιχάλη Γιαννάτου. Στην άλλη άκρη της γραμμής γνωστά ονόματα. Ξεχωρίζει εκείνο του Θόδωρου Αγγελόπουλου.
Για τον «Τεό» του ευρωπαϊκού κινηματογράφου έχει πει:
«Από το '81 και μετά, από τον "Μεγαλέξανδρο" δηλαδή, έχω παίξει σε όλες τις ταινίες του. Ο Θόδωρος με καλεί πάντα. Με θέλει. Δικτάτορας στη δουλειά του αλλά για το καλό»
Παράλληλα, το Χόλιγουντ δεν τον ξεχνά. Κάθε άλλο. Θα παίξει στο «Μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι» (2001), αλλά και στο πολιτικό θρίλερ «Μόναχο» (2005) που φέρει την υπογραφή του Σ. Σπίλμπεργκ.
Εμφανίζεται με ένα μικρό, αλλά χαρακτηριστικό ρόλο. Σ’ ένα αθηναϊκό ξενοδοχείο, όπου εργάζεται, μέλη της ισραηλινής Μοσάντ, που κυνηγάει Παλαιστίνιους της οργάνωσης «Μαύρος Σεπτέμβρης», σκοτώνουν σοβιετικό πράκτορα της KGB.
Η παρουσία του σε ξένες παραγωγές ξεπερνά τις 25 και στον κινηματογράφο γενικότερα τις 100. Επίσης, ήταν πολύ δημοφιλές πρόσωπο της τηλεόρασης (100 σίριαλ).
Ωστόσο, μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της κινηματογραφικής καριέρας του ήταν η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ κουζίνα» (2003) του Τάσου Μπουλμέτη.
Κωνσταντινουπολίτης ο Μιχάλης Γιαννάτος, Κωνσταντινουπολίτης, όμως και ο Μπουλμέτης, μοιράστηκαν γνώριμες γεύσεις κι αρώματα της Πόλης.
Μίας Πόλης που θα αναβλύζει πάντα μία γλυκιά νοσταλγία σαν παλιό σινεμά.
Ήταν ο Έλληνας με τις περισσότερες συμμετοχές σε υπερπαραγωγές του Χόλιγουντ κι ας μην ήταν ποτέ «πρώτη φίρμα». Ωστόσο, ως σπάνιος καρατερίστας, ο Μιχάλης Γιαννάτος, είχε επιλεγεί από σκηνοθέτες όπως ο Στίβεν Σπίλμπεργκ.
Στο βιογραφικό του συναντάμε ταινίες «Το Εξπρές του Μεσονυχτίου», «Το «Μαντολίνο του Λοχαγού Κορέλι», «Μόναχο» κ.ά. Στη λίστα των ηθοποιών, πολλοί σταρ του Χόλιγουντ : Νίκολας Κέιτζ, Πενέλοπε Κρουζ και ένας «δικός μας». Ο Μιχάλης Γιαννάτος, που έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 72 ετών.
Ο Μιχάλης Γιαννάτος, χαρακτηριστική φυσιογνωμία στον ελληνικό κινηματογράφο, είναι από τους λίγους που «βγήκε» από τα εγχώρια καλλιτεχνικά σύνορα.
«Κλειδί» για τις υψηλές συνεργασίες του με σκηνοθέτες όπως ο μετρ Στίβεν Σπίλμπεργκ, αλλά και ο Άλαν Πάρκερ, οι πέντε γλώσσες (ελληνικά, τουρκικά, γαλλικά, ιταλικά και ισπανικά) που μιλούσε άπταιστα.
Επίσης, το εντελώς ξεχωριστό παρουσιαστικό του που «φώναζε» την ανατολίτικη καταγωγή του, μια και ο Μιχάλης Γιαννάτος ήταν γέννημα-θρέμμα Κωνσταντινουπολίτης.
Στην Πόλη βλέπει το πρώτο φως το 1941, αλλά το 1964 παίρνει κι εκείνος το δρόμο του ξεριζωμού, που αποτελεί κοινή μοίρα για εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες της «Βασιλεύουσας» μετά το 1922.
Στην Αθήνα, αρχίζει μία νέα ζωή. Τα βιώματα της Πόλης και τα καινούργια βήματά του τον οδηγούν στη Δραματική Σχολή του Ντίνου Δημόπουλου.
Ως μαθητής παίζει στο θεατρικό «Καπετάν Μιχάλης» με τον Μάνο Κατράκη. Διακρίνεται κα σύντομα κάνει την πρώτη επαγγελματική του εμφάνιση στην ταινία «Οι στιγματισμένοι», του Γιώργου Ζερβουλάκου, με πρωταγωνιστές τους Γιώργο Φούντα και Μάρω Κοντού.
Τα χρόνια, όμως, είναι δύσκολα. Τα χρήματα λιγοστά και η ηθοποιΐα κάτι σαν … πολυτέλεια.
Σε συνεντεύξεις του έχει πει : «Όταν ήρθαμε στην Ελλάδα από την Κωνσταντινούπολη έβαζα πλακάκια με τον πατέρα μου. Αργότερα δούλευα νυχτερινός σε ξενοδοχεία της Αθήνας».
Τέλη δεκαετίας του 1970 και η τύχη του αρχίζει να γυρίζει. Δέχεται τηλεφώνημα για να παίξει στη νέα ταινία του Αμερικανού σκηνοθέτη Άλαν Πάρκερ. Το όνομά της : «Εξπρές του Μεσονυχτίου». Και ο ρόλος ; Ενός Τούρκου σωφρονιστικού υπαλλήλου σε μία φυλακή-κόλαση της Τουρκίας.
Το έργο αποσπά δύο βραβεία Όσκαρ και «σπάει» ταμεία, όπως και το τηλέφωνο του Μιχάλη Γιαννάτου. Στην άλλη άκρη της γραμμής γνωστά ονόματα. Ξεχωρίζει εκείνο του Θόδωρου Αγγελόπουλου.
Για τον «Τεό» του ευρωπαϊκού κινηματογράφου έχει πει:
«Από το '81 και μετά, από τον "Μεγαλέξανδρο" δηλαδή, έχω παίξει σε όλες τις ταινίες του. Ο Θόδωρος με καλεί πάντα. Με θέλει. Δικτάτορας στη δουλειά του αλλά για το καλό»
Παράλληλα, το Χόλιγουντ δεν τον ξεχνά. Κάθε άλλο. Θα παίξει στο «Μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι» (2001), αλλά και στο πολιτικό θρίλερ «Μόναχο» (2005) που φέρει την υπογραφή του Σ. Σπίλμπεργκ.
Εμφανίζεται με ένα μικρό, αλλά χαρακτηριστικό ρόλο. Σ’ ένα αθηναϊκό ξενοδοχείο, όπου εργάζεται, μέλη της ισραηλινής Μοσάντ, που κυνηγάει Παλαιστίνιους της οργάνωσης «Μαύρος Σεπτέμβρης», σκοτώνουν σοβιετικό πράκτορα της KGB.
Η παρουσία του σε ξένες παραγωγές ξεπερνά τις 25 και στον κινηματογράφο γενικότερα τις 100. Επίσης, ήταν πολύ δημοφιλές πρόσωπο της τηλεόρασης (100 σίριαλ).
Ωστόσο, μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της κινηματογραφικής καριέρας του ήταν η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ κουζίνα» (2003) του Τάσου Μπουλμέτη.
Κωνσταντινουπολίτης ο Μιχάλης Γιαννάτος, Κωνσταντινουπολίτης, όμως και ο Μπουλμέτης, μοιράστηκαν γνώριμες γεύσεις κι αρώματα της Πόλης.
Μίας Πόλης που θα αναβλύζει πάντα μία γλυκιά νοσταλγία σαν παλιό σινεμά.
ΠΗΓΗ: sportfm
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου