8 Φεβ 2014

Θεσσαλονίκη: Έτσι θα γίνει πεζόδρομος η Αγίας Σοφίας (pics)


Συντριβάνια, χυτά δάπεδα, ψηφιδωτά, «αστικοί φάροι» και πράσινο προβλέπονται μεταξύ άλλων στη μελέτη εφαρμογής για τη διαμόρφωση της Αγίας Σοφίας σε κανονικό πεζόδρομο.

Αναλυτικά η μελέτη:



Στη διαμόρφωση της Αγίας Σοφίας σε κανονικό πεζόδρομο αναμένεται να προχωρήσει τους επόμενους μήνες ο δήμος Θεσσαλονίκης. Συντριβάνια, χυτά δάπεδα, ψηφιδωτά, «αστικοί φάροι» και πράσινο προβλέπονται μεταξύ άλλων στη μελέτη εφαρμογής από την ομάδα «Αντώνιος Νουκάκης & Συνεργάτες» , η οποία θα παρουσιαστεί την ερχόμενη Δευτέρα κατά τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.

Η μελέτη αφορά το τμήμα του άξονα της Αγίας Σοφίας, που ορίζεται από τις οδούς Μακένζυ Κινγκ και Τσιμισκή καθώς και στην αναδιαμόρφωση των δύο κάθετων πεζοδρόμων Αγίας Θεοδώρας και Γεωργίου Σταύρου. Η διαμόρφωσή του στοχεύει «στην υποδοχή ανεμπόδιστης πυκνής κίνησης πεζών, ως καθημερινή διέλευση και ως περίπατος και στην παροχή τόπων, ως πεδίο δρώμενων και συλλογικών εκδηλώσεων».



Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Αστικού Σχεδιασμού Ανδρέα Κουράκη, οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν στο τέλος Ιουνίου και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του είναι επτά μήνες. «Βάλαμε τόσο μικρό διάστημα υλοποίησης, καθώς δεν θέλουμε να δημιουργήσουμε μεγάλη αναστάτωση στην αγορά και στην εμπορική κίνηση» τόνισε ο κ. Κουράκης, μιλώντας στη Voria.gr. Όπως ανέφερε, τα υλικά που σχεδιάζεται να χρησιμοποιηθούν, «αντέχουν στο χρόνο και έχουν ποιότητα».

Η εκτέλεση του έργου θα γίνει με δημόσιο μειοδοτικό διαγωνισμό με το σύστημα προσφοράς με επιμέρους ποσοστά έκπτωσης. Το έργο πεζοδρόμησης της Αγ. Σοφίας και των δυο πεζόδρομων είναι προϋπολογισμού 2,180 εκατ. και εκτιμάται με την έκπτωση από τους υποψήφιους εργολάβους μπορεί να «πέσει» στο 1,5 εκατ. ευρώ. Η χρηματοδότηση του έργου είναι εξασφαλισμένη από ίδιους πόρους.


Η μελέτη

Το τμήμα του άξονα από τις οδούς Μακένζυ Κινγκ και Τσιμισκή που μελετάται έχει τον χαρακτήρα εμπορικού δρόμου, με σταθερό πλάτος 19,50 μέτρων. Ο δρόμος θα οργανωθεί σε ζώνες χρήσεων με ορθολογικές επιλογές, που εξασφαλίζουν την εύρυθμη λειτουργία. Ένα έγχρωμο «χαλί» από χυτό δάπεδο θα διατρέχει τον πεζόδρομο σε όλο του το μήκος και θα εισχωρεί στις πλατείες, ενώ ένας αρμός «ποταμός» θα διατρέχει αξονικά τον δρόμο.



Στις παρειές εκατέρωθεν και μεταξύ της κεντρικής περιοχής του «χαλιού» και της περιοχής της καθημερινής κίνησης πεζών, μια ζώνη πλάτους 2,10 μέτρων θα παραλαμβάνει ποικίλα στοιχεία αστικού εξοπλισμού όπως δενδροστοιχίες, φωτιστικά σώματα, καθιστικά, θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων, καλάθια απορριμμάτων.

Οι δύο παρειές ορίζονται ως ζώνες κίνησης των πεζών, που λόγω διαστάσεων επιτρέπουν και τη διέλευση οχημάτων ανάγκης. «Θα υπάρχουν και κολωνάκια αποτρεπτικά βυθιζόμενα στην αρχή και στο τέλος προκειμένου να μην έχουμε το σημερινό φαινόμενα με τα αυτοκίνητα» σημείωσε ο κ. Κουράκης.

Ο άξονας ορίζεται από μια ρυθμική δενδροστοιχία και τη σειρά των φωτιστικών σωμάτων. Σε επιλεγμένα σημεία της διαμόρφωσης προτείνεται υπαινικτική αναφορά στα βυζαντινά ψηφιδωτά που αποτελούν μοναδικά στοιχεία της ιστορίας του πολιτισμού της Θεσσαλονίκης.

Ο φωτισμός του δρόμου γίνεται με φωτιστικά σώματα σύγχρονου σχεδιασμού και τεχνολογίας διακριτικής παρουσίας. Φωτεινές σημάνσεις –«αστικοί φάροι»- διατρέχουν το σύνολο της διαμόρφωσης και σηματοδοτούν τόπους λειτουργώντας ως συμβολικά ενοποιητικά στοιχεία που εμπλουτίζουν την αντιληπτική εικόνα της πόλης.




Οι δυο μικροί πεζόδρομοι και τα μικρά συντριβάνια

Στους δύο πεζοδρόμους, της Αγίας Θεοδώρας και του Γεωργίου Σταύρου, προτείνεται ενιαία δαπεδόστρωση από γρανιτοκυβόλιθο. Διακριτική θα είναι η παρουσία του νερού. Συγκεκριμένα, στον δρόμο της Αγίας Σοφίας σε δύο σημεία που ορίζονται από την συμβολή με τους δύο πεζόδρομους Αγίας Θεοδώρας και Γεωργίου Σταύρου, θα εγκατασταθούν ρηχά συντριβάνια από ολόσωμο μαύρο γρανίτη υπερυψωμένα από το δάπεδο και λαξευμένη λεκάνη σε στρογγυλό σχήμα με περιμετρική υπερχείλιση.




Σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο, «θα ακολουθήσει ειδική κανονιστική διάταξη που θα έρθει σε επόμενο δημοτικό συμβούλιο που θα καθορίζει τα θέματα με τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος».

Η μελέτη έχει υποβληθεί για έγκριση από τις αρμόδιες αρχαιολογικές Υπηρεσίες και έχει ήδη λάβει θετική γνωμοδότηση από το Τοπικό Συμβούλιο Μνημείων Κεντρικής Μακεδονίας.  Για την πεζοδρόμηση του συγκεκριμένου τμήματος έχει ήδη ληφθεί η απόφαση δημοτικού συμβουλίου.
Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Περιβάλλοντος είχε προκηρύξει αρχιτεκτονικό διαγωνισμό προσχεδίων για την ανάπλαση του άξονα και είχε κατακυρωθεί το 1ο Βραβείο στην μελετητική ομάδα Αντώνιος Νουκάκης & Συνεργάτες ΕΕ. Το ΥΠΕΚΑ εκχώρησε στο Δήμο το δικαίωμα ανάθεσης της μελέτης στην ομάδα του 1ου Βραβείου.






της Κάτιας Γερακαρίτου

ΠΗΓΗ: voria.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

«Λίγο πριν πεθάνεις…»

Ο παππούς μου ήταν φυσικός. Ήταν και 96 χρονών (όπως ο Μητσοτάκης). Όταν τον ρωτούσαν πόσων χρονών είναι απαντούσε «χοντρικά… λίγο πριν π...